Louis Vuitton je v Česku považována za nejluxusnější značku, jinde ve světě se však Vuitton stal značkou pro sekretářky. Tak tomu je alespoň podle tzv. pyramidy hierarchie luxusních značek. Je to prostě tak, čeho je moc, toho je prostě příliš. Značka podle této odborné studie ztrácí na exkluzivitě i zajímavosti. Nepomáhají tomu ani padělky, kterých má Louis Vuitton víc, než dost.
Podle této hierarchie, ale i podle bohatých, se z Louis Vuitton stala obyčejnou značkou, kterou může mít doslova každý. Je pak tedy paradox, že u nás je smýšlení o této značce zcela opačné. Čím to je? Že by mírou našeho nevkusu anebo neznalostí?
O značce Louis Vuitton
Značku známou i jako LV, založil Louis Vuitton Malletier, v roce 1854. Jde o francouzskou módní značku. Nejprve firma vyráběla luxusní kufry a koženou galanterii, o něco později se pak pustila i do výroby bot, hodinek, šperků, doplňků, slunečních brýlí a zápisníků. Ještě o něco později se značka pustila i do tvorby parfémů, tělové kosmetiky a také i oblečení pro muže i ženy. Společnost neproslavila móda, Louis Vuitton byl úspěšný již od svého založení. Rodinný podnik vzkvétal a neustále se rozrůstal. Bylo tomu tak vždy a je tomu tak i dnes. Nyní značku vede talentovaný návrhář, poslední dědic rodinného podniku, Louis Patrick Vuitton. Ten pro značku udělal vůbec nejvíc, daleko více, než se podařilo jeho předkům. Butiky LV jsou díky němu rozeseté po celém světě.
Louis Vuitton a jeho logo
Louis Vuitton je jednou z nejstarších módních značek na světě a již neodmyslitelně je spjat s logem LV. Vuitton své první logo vytvořil před svou účastí na světové výstavě v Šanghaji, kde měla zabránit vykrádání jeho nápadů. Zpočátku se jednalo o potisk s logem a kombinací hnědých a béžových pruhů. V roce 1888 se pak objevil kostičkovaný vzor, který známe dodnes. Vůbec první variaci dnes námi známého loga vytvořil syn zakladatele v roce 1896. Šlo o geometrický tisk inspirovaný japonským květem. Další logo LV se pak zrodilo v padesátých letech minulého století. Tehdy šlo o logo s květinovým vzorem, které se umně kombinuje s iniciály módní značky. V roce 2014 došlo k jeho proměně. Za změnou designu loga stál Karl Lagerfeld. Nové logo vzniklo na popud generálního ředitele Delphina Arnaulta a Nicolase Ghesquiera. Na vytvoření nového loga si společnost pozvala vedle Karla Lagerfelda ještě 6 dalších umělců z celého světa (Christiana Louboutina, Cindy Sherman, Franka Gehryho, Marca Newson a Reie Kawakuba).
Louis Vuitton a jeho legendární kabelky
Dějiny kabelek značky Louis Vuitton je bezesporu spojena s kabelkou Speedy, kterou společnost vytvořila v roce 1932 zmenšením původní cestovní tašky Keepall a dalšími drobnými úpravami. Kabelka je jednou z nejikoničtějších této řady a je to právě ta kabelka, která odstartovala prudkou změnu ve výrobě a rozvoj značky, která se pak vypracovala až do dnešního postavení. Kabelka Speedy je prostorná, má střízlivý střih a typické pro ni jsou dvě menší uši pro nošení ruce. Kabelka byla původně vyrobena pro ženy, které do Paříže dojížděly vlakem.
Ještě většího zmenšení se kabelka dočkala v roce 1965, kdy o ni požádala Audrey Hepburn.
Jde vskutku o praktický kousek, jenž se dodnes vytváří ve 4 různých velikostech a v různých barevných i materiálových variacích. Kabelku je možno nosit jako business kabelku i jako sportovní tašku.
Butik Louis Vuitton v České republice
Oficiální kamenný butik má Louis Vuitton v České republice jen jeden, a ten naleznete na Pařížské ulici. Butik je zde otevřen již od roku 1998. Tento obchod prošel vloni významnou rekonstrukcí, která trvala víc než rok. Jeho znovuotevření se konalo (dá se říct) přesně před rokem, 20. listopadu 2014. Obchod naleznete na prestižní adrese Pařížská 3. Nový obchod značky Louis Vuitton je rozdělen do několika pater. Přízemí patří cestování, kožené galanterii, hodinkám a psacím potřebám. Tato část pak plynule přechází do sekce textilních produktů. Nad schodištěm visí 8 děl od francouzského umělce Lionela Esteve, které prostoru dodávají na barevnosti a dynamice. Celý prostor s kresbami proměnil ve venkovskou fresku inspirovanou květinovými motivy a vitráží oken. V prvním podlaží naleznete pánskou kolekci obuvi a koženého zboží, a dále oblečení ready-to-wear a módní doplňky. Druhé podlaží náleží ženám. Vedle oblečení tu jsou vystaveny i boty a kabelky.
Louis Vuitton na internetu
Nakupování této značky prostřednictvím internetu může být pěkné dobrodružství, jde totiž o skvělý prostor pro ty nejrůznější padělky. Pouze oficiální Louis Vuitton e-shop je 100% zárukou originality a možnosti, kde můžete získat vskutku aktuální kousky! Fajn je, že tonto e-shop poskytuje dopravu i do zahraničí, takže jeho služeb můžete využít i vy. E-shop Louis Vuitton otevřel již v roce 2008. Více informací o nakupování, i o značce, hledejte na www.louisvuitton.com.
Louis Vuitton Outlet
S Outlety je na tom u nás Louis Vuitton obdobně, jako s kamennými obchody. V České republice nenaleznete žádný (jde u nás přece o tu nejluxusnější značku). Pokud však přeci jen chcete ušetřit, zajděte si na domovské stránky Louis Vuitton a podle země si tu najděte ten nejbližší oficiální outlet. Jen zde budete mít záruku, že nekoupíte padělek. Zboží je zde nabízeno i s 70% slevou.
Pozor na padělky!
Jak jsme se již několikrát zmínili Louis Vuitton patří k těm nejpadělanějším značkám na světě. Pokud si chcete koupit skutečný originál od této značky, měli byste něco vědět. Základním vodítkem je jistě cena. Nejlevnější kabelka Louis Vuitton se běžně neprodává za méně než 20 000 korun, tak pak zcela logicky nemůžete čekat na zázrak a cenu okolo 500 nebo 1000 korun. Také byste měli vědět, že pravá kabelka Vuitton je vyráběna pouze z jednoho kusu látky, a tak se vám proto nemůže stát, že by byl vzor někde vzhůru nohama. Vzor je navíc všude pravidelný, stejný a nikde není nedokončený. Držadla jsou z přírodní kůže a mají lehce nažloutlý odstín, časem pak tmavne. Kovové prvky jsou mosazné a nemění svou barvu. Uvnitř má pak kabelku kód s datem výroby, zemí výroby a výrobním číslem. Kabelka nemá pevné dno. Stehy jsou všude stejně dlouhé a precizní, nikde se nic nepáře.