Značka Mexx se narodila v roce 1986 díky vizionáři Rattan Chadha. Byl to právě on, kdo v tomto roce vzal dvě již stávající značky a rozhodl se je spojit. Šlo o pánskou značku Moustache (v překladu knír), z níž vzal písmenko „M“ a dámskou značku Emanuelle „E“, které symbolicky k sobě spojil polibkem, čili „XX“. Tímto nevšedním aktem tedy před téměř 30 lety vznikla holandská módní značka MEXX.
MEXX je unikátní značka, která si své místo vydobyla i u nás. Tato mezinárodní módní společnost však netvořila pouze módu pro muže, ženy a děti, ale vytvářela i módní doplňky (kabelky, pásky, šperky, šátky a brýle), parfémy a také i koberce a povlečení.
MEXX v průběhu 30 let
Proslulost značky se rychle šířila po celém světě a v době své největší slávy měla ve více než 55 zemích na 800 obchodů. Bylo to úžasné, protože dávala práci více než 6000 zaměstnancům na celém světě. Šlo o obchodní domy, samostatné butiky v obchodních domech, ale i franšízy.
Mexx mělo své obchody např. ve Finsku, Německu, Švédsku, Velkou Británii, Řecku, Turecku, České republice, Španělsku, Švýcarsku, Slovinsku, Srbsku, Slovensku, Dánsku, Holandsku, v Egyptě, Tádžikistánu, Guatemale, v SAE a v mnoha dalších zemích.
Doba slávy, doba úpadku
Bohužel tato doba je pryč. Americká společnost Liz Clairborne, která značku v roce 2001 koupila a pomohla jí k jejímu růstu a rozvoji (kdy vydělávala na 275 milionů dolarů ročně) ji bohužel v roce 2011 v rámci restrukturalizace prodala společnosti The Gores Group, která však nevěděla, co s ní. A to byl začátek jejího konce. Mexx zažívá úpadek. Zatímco předešlé roky zažívali ohromující výdělek, najednou byli ve ztrátě přes 80 milionů eur (cca 87 milionů dolarů) ve dvou po sobě jdoucích letech. Obchody se postupně po celém světě zavírají až se objevují údaje o jejím úplném konci s datem 2014. V závěru roku 2014 prý bylo stále ještě otevřeno na 315 obchodů, které ještě doprodávali své zboží.
Co mohlo za úpadek?
Podle zdrojů nová společnost, která značku v roce 2011 odkoupila, MEXX nejenže špatně vedla, ale také vytvořila několik nezdařených módních kolekcí, které široká veřejnost označila za nudné. Jimi vyprodukované kolekce lidé nekupovali a tuto situaci, v silné konkurenci jiných módních značek, neúspěch Mexx nakonec neustála. Nepomohli jí ani speciální marketingové strategie, ba dokonce ani najmutí hvězdné tváře – nizozemské herečky Carice van Houten jako tvář kampaně. V roce 2013 se ještě pokusili o záchranu najmutím nového designéra, ale protože jeho nápady o změnu image nebyly vyslyšeny, vnitřní organizace společnosti se začala rozpadat a společnost se potýkala i se špatnou správou a nedostatkem zaměstnanců, pád společnosti byl poměrně rychlý.
Mexx – zmrtvýchvstání
Na začátku roku 2015 se značky ujala turecká společnost Eroglu Holding, která se rozhodla vzkřísit MEXX a v Evropě opět otevřela několik desítek obchodů. Mezi nimi naleznete i několik outletů. V Holandsku by se oživení měly dočkat i internetové obchody. Sortiment značky Mexx je dostupný i v našich internetových obchodech. Obchody MEXX byly i u nás, ale s úpadkem značky se hromadně zavíraly. Stav by se však měl změnit. Jak je tomu aktuálně, se můžete podívat s pomocí domovské stránky www.mexx.com, kde je umístěn vyhledávač obchodů této značky.